30 Ιουλίου 2010

Ο Λοβέρδος καταγγέλλει την πολίτικη επιστράτευση

Και όμως...!!! Από γραπτή δήλωσή του επί Καραμανλή όταν αυτός έθεσε σε ισχύ το συγκεκριμένο διάταγμα (τότε για τους ναυτεργάτες) ο κύριος Λοβέρδος έγραψε ένα κείμενο που με επιστημονικό τρόπο τεκμηριώνει γιατί η επιστράτευση (που η δική του κυβέρνηση έκανε το 2010 στους οδηγούς των βυτιοφόρων) είναι αντισυνταγματική!!! Υπάρχουν βάσιμες υποψίες ότι ο εν λόγω υπουργός είναι διπλή προσωπικότητα και πρέπει άμεσα να κλειστεί στο Δαφνί..

Ο Κύριος Λοβέρδος καταγγέλλει την πολιτική επιστράτευση
*****
Από την ιστοσελίδα του Κυρίου Λοβέρδου, Διακεκριμένου (πρώην) Καθηγητού Συνταγματικού Δικαίου και (νυν) Υπουργού-Κλητήρος Α΄ Τάξεως της Τρόικας:

Η ΕΠΙΣΤΡΑΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΝΑΥΤΕΡΓΑΤΩΝ

Αδιαλλαξία κατά τις διαπραγματεύσεις, ανικανότητα διαχείρισης ενός κοινωνικού θέματος, αδυναμία στάθμισης της βαρύτητας των συναφών θεμάτων, προσπάθεια επίδειξης ισχύος, έλλειψη ενδο-κυβερνητικού συντονισμού, περιφρόνηση της δικαιοσύνης και, τέλος, παραβίαση του Συντάγματος, πανικός, παρακάλια κι επίδειξη θλίψης χαρακτήρισαν την κυβέρνηση της Ν.Δ. στην απεργία των ναυτεργατών. Ως προς το θέμα αυτό, ίσως, έχουν γραφεί και έχουν ειπωθεί σχεδόν τα πάντα. Εκτός ενός θέματος: αυτού της λαθραίας επιβίωσης - επί τριάντα δύο χρόνια - του νομοθετικού διατάγματος 17/1974 περί Πολιτικού Σχεδιασμού Εκτάκτου Ανάγκης.

Πρόκειται για νομοθετικό διάταγμα (Ν.Δ.), διότι τον Σεπτέμβριο του 1974, οπότε και θεσπίστηκε, δεν υπήρχε Βουλή. Είχε μόλις πέσει η δικτατορία και η κυβέρνηση Εθνικής Ενότητας με αυτό το νομοθετικό διάταγμα ρύθμισε τη σχετική κρίσιμη ύλη. Δεν είχε, όμως, ακόμη ψηφιστεί το νέο Σύνταγμα της δημοκρατικής Ελλάδας. Στο άρθρο 22 παρ. 3 του Συντάγματος αυτού (σήμερα άρθρο 22 παρ. 4), που ψηφίστηκε τον Ιούνιο του 1975,απαγορεύτηκε κάθε μορφή αναγκαστικής εργασίας. Κατ' εξαίρεσιν μόνο επιτράπηκε η επίταξη προσωπικών υπηρεσιών (πολιτική επιστράτευση) για τρεις αποκλειστικά λόγους:

α) Λόγω πολέμου ή επιστράτευσης ή ανάγκης για συνεισφορά στην άμυνα της χώρας,
β) λόγω θεομηνίας και
γ) λόγω κινδύνου της δημόσιας υγείας.

Έκτοτε, όσες κυβερνήσεις χρησιμοποίησαν το θεσμό της πολιτικής επιστράτευσης επικαλούντο το άρθρο αυτό του Συντάγματος, το άρθρο 112 που προβλέπει ότι οι προγενέστεροι του Συντάγματος νόμοι που απαιτούνται για την εφαρμογή του παραμένουν σε ισχύ εφόσον δεν αντίκεινται σε αυτό, καθώς και το ανωτέρω Ν.Δ. 17/1974. Αντίκειται, όμως, αυτό το Ν.Δ. στο Σύνταγμα; Καταφανώς ναι. Και αυτό για τους εξής λόγους:

Πρώτον: το Σύνταγμα (άρθρο 22 § 4) απαιτεί νόμο για τη ρύθμιση όλων των θεμάτων που αφορούν την εφαρμογή του θεσμού της πολιτικής επιστράτευσης για τους λόγους που αναφέρθηκαν. Κάνει όμως αναφορά το Ν.Δ. 17/1974 σε αυτούς; Οργανώνει την εφαρμογή τους; Θεσπίζει τις προϋποθέσεις τους; Η απάντηση είναι δυστυχώς αρνητική.

Δεύτερον: η επικαλούμενη από τις κυβερνήσεις διάταξη του άρθρου 2 § 5 αυτού του Ν.Δ. ορίζει απλώς το τι είναι έκτακτη ανάγκη. Και αυτός ο ορισμός, όμως, είναι κατά πολύ διαφορετικός από τη συνταγματική διάταξη (άρθρο 22 § 4), της οποίας υποτίθεται πως οργανώνει την εφαρμογή. Κατά τα λοιπά, οι άλλες διατάξεις του Ν.Δ. αφορούν τη λειτουργία του κρατικού μηχανισμού στην κατάσταση της έκτακτης ανάγκης.

Καμία κυβέρνηση έως τώρα δεν πήρε την πρωτοβουλία να αντικαταστήσει τοαντισυνταγματικό αυτό νομοθετικό διάταγμα. Από την άλλη πλευρά, όμως, στην πολιτική επιστράτευση οι κυβερνήσεις καταφεύγουν αν όχι συχνά, πάντως όχι και σπάνια. Οι πρωθυπουργοί Καραμανλής, Παπανδρέου, Μητσοτάκης, Σημίτης και τώρα Καραμανλής μεταχειρίστηκαν το θεσμό της πολιτικής επιστράτευσης και βολεύτηκαν με τη χρήση αυτού του Ν.Δ. δίχως να μπουν στην πολιτική ταλαιπωρία να αγγίξουν το θέμα της αλλαγής του κατά τα συνταγματικά δεδομένα. Έκαναν, όμως, πολύ κακώς. Γιατί ανθρώπινες ελευθερίες και δικαιώματα διακυβεύονται κατά την εφαρμογή της πολιτικής επιστράτευσης. Περίπου το ίδιο έγινε, από πλευράς καθυστέρησης, και με την κήρυξη της χώρας σε γενική επιστράτευση (20 Ιουλίου 1974 με διάταγμα του δικτάτορα Γκιζίκη). Και αυτό το διάταγμα καταργήθηκε μόλις τον Δεκέμβριο του 2002 από την κυβέρνηση Σημίτη (Απόφαση Πρωθυπουργού 371/2002).

Η αλλαγή, λοιπόν, του Ν.Δ. 17/1974 αποτελεί προτεραιότητα και δεν πρέπει να αργήσει η ανάληψή της. Αντιθέτως, η διαιώνιση της ύπαρξής του συνιστά μία μόνιμη ρωγμή στη δημοκρατική πολιτεία και το κράτος δικαίου.

Αναδημοσίευση από http://remember6may.blogspot.com και από το ΕΘΝΟΣ της ΚΥΡΙΑΚΗΣ (26/2/06)



2 σχόλια:

celin είπε...

Ε ΔΕ ΘΑ ΜΑΣ ΒΓΑΛΕΤΕ ΕΣΕΙΣ ΤΟΝ ΓΙΓΑΝΤΑ-ΔΗΜΟΚΡΑΤΗ-ΑΓΩΝΙΣΤΗ ΛΟΒΕΡΔΟ,ΚΩΛΟΤΟΥΜΠΑ Κ ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗ!
ΝΤΡΟΠΗ!
ΣΕ ΛΙΓΟ ΘΑ ΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΟΤΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΕΙΝΑΙ ΑΔΙΣΤΑΚΤΟΣ Κ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΕΚΑΝΕ ΠΡΙΝ ΛΙΓΕΣ ΜΕΡΕΣ ΔΗΛΩΝΟΝΤΑΣ ΟΤΙ ΘΑ ΒΓΑΛΕΙ ΝΟΜΟ ΠΟΥ ΑΚΥΡΩΝΕΙ ΤΙΣ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΠΙΤΥΓΧΑΝΟΥΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΜΕΣΩ ΣΥΛΛΟΓΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ,
ΕΙΝΑΙ ΦΑΣΙΣΤΙΚΟ!
ΕΛΕΟΣ,ΣΥΝΤΡΟΦΙΑ!

ΠΕΙΡΑΤΕΣ ΤΟΥ ΟΝΕΙΡΟΥ είπε...

Celin καλημέρα,

Δυστυχώς ας θαφτούμε και εμείς μαζί με όλους τους προηγούμενος που τόλμησαν να τα βάλουν με το γίγαντα της δημοκρατίας, ΛΟΒΕΡΔΟ!

Επείδη είχαμε μια ...κωλο-συζήτηση με την elva για ένα θέμα που έχει ποστάρει, θα συμπληρώσω ότι ούτε Δημοκρατία του κώλου δε μπορούμε να έχουμε, στο μπουρδέλο με το όνομα Ελλάς!

Αυτό που με θλίβει όμως δεν είναι αυτό! Αυτό συμβαίνει εδώ και πολλά χρόνια απλά τώρα γίνεται απροκάλυπτα!

Με θλίβει το ζήτημα είναι ότι ένα μεγάλο κομμάτι του λαού που συνομιλώ, είτε στη δουλειά είτε σε διάφορες άλλες εστίες συζητήσεων, είναι πεπεισμένο ότι όλοι είναι ίδιοι και ότι ο Λοβέρδος δεν είναι χειρότερος από τον Τσίπρα, τον Παπακωνσταντίνου (ΑΝΤΑΡΣΥΑ), την Κανέλλη ή οποιοδήποτε άλλον ξεχνώ. Ακόμη θεωρεί εχθρό του την Αριστερά ασχετα αν έχει ιδέα ή όχι τι είναι η Αριστερά και που στοχεύει.

Και αυτό που σας λέω δεν είναι αποτέλεσμα ζυμώσεων και σκέψεων αλλά εξαντλητικής και αποχαυνωτικής διαυλοαναπήδησης.

ΚΩΛΟ-ΠΟΛΙΤΕΣ